over ons

Het project LAZAGNE stelt zich ten doel verkooppunten te realiseren, vanwaaruit de typisch Bolognese pasta uit de oven – dat wil zeggen lasagne en cannelloni – verkocht kan worden, snel geconsumeerd en eventueel aan huis bezorgd. De gebruikte receptuur is zowel traditioneel en klassiek als geïnspireerd op meer moderne en creatieve bereidingswijzen. Het concept wortelt in de Bolognese restaurantcultuur van de jaren vijftig, zestig en zeventig van de vorige eeuw, de gouden tijd voor de Bolognese keuken, in het bijzonder in de ervaringen van chefkok Clara Guermandi, die ooit begon in de keuken van het beroemde restaurant Cesarina op het Piazza S. Stefano in Bologna, toen nog onder leiding van dhr. Palmirani. Guermandi zette haar ervaringen voort met andere familieleden in het restaurant Buca S. Petronio op het Piazzetta della Vita, van 1970 tot 2004.


De lasagne en de cannelloni werden hier dertig tot veertig minuten voor openingstijd in de oven geplaatst, zodat ze klaar zouden zijn als de eerste gasten arriveerden. Afwijkende kooktijden konden ook voorkomen, al naar gelang de vraag, maar het produkt kon, onder optimale temperatuur, ook wel twee uur lang in de oven blijven, zonder aan kwaliteit in te boeten. Het hoogtepunt wat betreft smaak bereikte het na circa één uur. De saus werd rigoureus apart gehouden en pas over de lasagne gegoten op het moment van uitserveren.
Dit alles zorgde voor een uitstekend produkt dat bovendien gemakkelijk te behandelen was en gedurende de hele avond geserveerd kon worden.
Het project LAZAGNE wil dezelfde traditionele bereidingswijze, kooktijden en opdieningswijze hanteren als toen. Dit zal ons in staat stellen om, net als toen, een snel gerecht van buitengewone kwaliteit te leveren.
De kunstenares Maria Donata Papadia zal de leiding op zich nemen over de verbouwingswerkzaamheden, het design zowel binnen als buiten, en het gehele uiterlijke aspect van de LAZAGNE-verkooppunten.
Het uitgangspunt daarbij is dat elk van de verkooppunten op eigen wijze artistiek vormgegeven zal worden, afhankelijk van zijn ligging, grootte en indeling. Dit terwijl produkt en methodologie in elk van de verkooppunten hetzelfde zal zijn.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: